2011. augusztus 11., csütörtök

PÁSTÉTOM - HUMUSZ

Ehhez az ételhez fűződik egy kis vicces történetem, biztosan már sokan kitaláltátok, hogy mi lehet az.... :-)
Úgy adódott, hogy vendégeket vártam, és megkértem a Berit, hogy vegyen valahol egy kis humuszt, mert vendégeket vártam, és erre kaptam "megrendelést".
Köztudottan nem lehet minden közértben kapni, és ahol igen, ott is eléggé húzós az ára, pedig azok az alapanyagok, amelyekből a humuszt készítik egyáltalán nem drágák.
Hát Berikém történetesen egy CBA -ban próbálkozott (ez itt a reklám helye..) ahol szívélyesen megkérdezte egy kedves eladó, hogy mit keres, mire ő azt felelte, hogy "humuszt". A fiatal lányzó elkezdett nevetni, majd tartott Berikémnek egy kis környezetismeret órát a humuszos talaj ismérveiről.....
Amikor Beri elmesélte a sztorit otthon, úgy döntöttem, magam csinálom meg, biztosan nem bonyolult. Szóval...annyira nagyon nem az, hogy soha többé nem veszek közértben, és nektek sem ajánlom.....
Elkészítési ideje kb. 10-15 perc  :-)
A mennyiség kb. 10 főnek elegendő és max. költsége a 10 főre kb. 1000-1500Ft.
Először is Tahinit (szezámkrém, amely egy eléggé sűrű, fehér krém) készítünk, ami a következőkből áll:
  • 100 g  szezámmag (kb. 100Ft)
  • 1 gerezd fogkhagyma(..?)
  • 2-3 evőkanál olíva olaj (..?)
  • víz, só
A szezámmagot megdaráljuk (én speciel a nagyimtól örökölt régi kis kávédarálót használtam erre a célra). Amikor már nagyon finom "lisztszerű" az állaga, akkor egy tálba öntjük, adagolunk hozzá  1-2-3 evőkanál olíva olajat és egy csipet sót. Összekeverjük, majd egy gerezd fokhagymát  nyomunk bele. Ha túl sűrű az állaga, akkor adhatunk hozzá némi vizet. Túl hígra se csináljuk, mert akkor híg lesz a humuszunk.
Azután végy  :-)
  • 2 db 250 g-os csicseri borsó konzervet (ezzel gyorsabban kész, mert előfőzött, ....és az ára kb. 250Ft/konzerv )
Személy szerint én még ezt is tovább főzöm, amíg szét nem fő.  Aztán sózom, és beleteszek egy picike (ne túl sok) római vagy sima köményt, majd hagyom hűlni. Amikor már langyos,  összeturmixolom a már korábban elkészült Tahini-vel.
Tálba öntöm, a tetejét meglocsolom egy kis olíva olajjal, és szórok rá pici pirospaprikát.


Jó étvágyat hozzá!!!
Melegen ajánlott saját sütésű, finom ropogós meleg lepénykenyérrel mártogatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése