2011. augusztus 11., csütörtök

OLASZ ELŐÉTEL - BRUSCHETTA

A bruschetta egy igen elismert olasz előétel, és sose gondolnánk, hogy mennyire könnyű otthon elkészíteni.
Személy szerint én jobban szeretem ezt nasizni a TV előtt, mint bármilyen más vacak chipset. Sajnos télen nem kaptam túl szép parikat, ezért ilyen haloványka lett a paradicsom a közepén. De megpirítva így is jó volt. Amúgy télen érdemes aprított konzerv paradicsomból készíteni.

Hozzávalók:
  • 1 hosszabb szál baguette
  • 2-3 nagyobb paradicsom (vagy darabolt pari konzerv)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • kb. 4 dkg vaj, olíva olaj,
  • apróra vágott oregano vagy bazsalikom, esetleg metélő hagyma, só
Szóval. A legtutibb, ha a kiflit is magunk sütjük, de én most  (amolyan Nigella-ás lusta módszerrel csinálom), tehát veszek a közértben egy hosszabb szál bagettet, és felkarikázom. A karikákat megkenem vajjal.  A paradicsomot hirtelen leforrázom, így könnyebb lehúzni a héját, majd kimagozom. A maradék húsát apró kockákra vágom, egy tálba dobom és belenyomok egy gerezd fokhagymát, sózom, és hogy kenhetőbb legyen, pici olíva olajat öntök hozzá. Esetleg meghintem egy kis friss bazsalikommal (szárított is megteszi) Ezt a masszát kenem rá a bagett karikákra, majd a tetejükre oregánót vagy bazsalikomot vagy mindkettőt szórok.  Egy sütőlapra helyezem, és magas hőfokon ropogósra sütöm. Aki szereti a parmezánt az sütés közben szórhat rá. (de ezt kifejezetten közben tegye, nehogy ráégjen..) A végén, amikor megsült még csöpögtethetünk rá némi olíva olajat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése