2011. október 28., péntek

KENYÉR - "Feles" magvas kenyér

Az alábbi kenyér receptet Kisa Judit diatetikustól tanultam, és ez vált be a leginkább. 
Gyors, egyszerű, és egészséges!


Hozzávalók:

2,5 dkg élesztő

1 dl langyos víz

25 dkg teljes kiörlésű tönköly búzaliszt (lehet búzaliszt is)

25 dkg fehér tönköly búzaliszt (lehet búzaliszt is)

2-3 teáskanál só

2 teáskanál szezámmag

2 teáskanál tökmag (lehet még beletenni bármilyen egyéb magokat: köménymag, lenmag, stb.stb.)

2 evőkanál hidegen sajtolt napraforgó olaj

Elkészítése:

A liszteket kimérem, és egy műanyag dagasztó tálba szitálom. Belekeverem a sót, és a magvakat.
Az élesztőt 0,5-1 dl langyos vízben feloldom, majd a liszthez öntöm. Közben kézzel beledolgozom. A masszába fokozatosan annyi vizet öntök még, amennyit a tészta felvesz úgy, hogy ne ragadjon, de a tál falától elváljon. Amikor az edény falától elválik, akkor adagolom hozzá a 2 evőkanál olajat. Én személy szerint ki szoktam venni a tálból, és deszkán még addig gyúrom, ameddig az ujjam belenyomásával rugalmasan nem viselkedik a tészta. Ezután kb. fél órát letakarva kelesztem, majd ismét átgyúrom. Ezután egy olyan tálba helyezem, ahol még kb. 2-szeresére tud kelni. Még 35-40 percet kelesztem, majd sütőlapra borítom, esetleg vágok bele 1-2 mélyedést késsel, és 220 fokra előmelegített sütőben 40-45 perc alatt megsütöm. Amikor kész, egy rácsra helyezem, egy ecset segítségével vízzel megkenegetem, majd hagyom kihűlni.
Amíg hűl, az egész lakás megtelik kenyérillattal. Hát nagy önuralom kell ahhoz, hogy bírjuk kivárni, amíg kihűl :-))))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése