2011. augusztus 23., kedd

KELETI ÍZEK - Thai kókusztejes csibeleves (Tom Kha Gai)


Ezzel a finomsággal sokáig szemeztem a Paprika TV-én. Eleinte legyintettem, mivel sok olyan fűszer kell hozzá, amit nehézkes frissen beszerezni. Aztán egyik vásárlásom alkalmával úgy döntöttem, most vagy soha. Felkerestem az egyik kedvenc Ázsiai ételbárocskát a 3. kerületben, ahol minden alapanyagot meg tudtam vásárolni hozzá. Az elkészítését képekkel illusztráltam. Napokig.....helyesebben hetekig tudtam volna enni ezt a leveskét..:-) Könnyű, egészséges, minden íz megtalálható benne az édestől a csípősig...a fűszerezése pedig felér egy éves gyógykúrával, mivel egy csomó olyan fűszert, alapanyagot tartalmaz, amely daganatmegelőző, érrendszeri problémákat gyógyító, vérnyomás és vérkeringés helyreállító-, és még sokáig sorolhatnám a jótékony hatásait, szóval egy csoda étel.

Hozzávalók:

* 400ml víz
* 1-2 dl húsleves alaplé (csirkelé)
* 4-5 nagyobb Kaffir Lime lelvél
* 3-4 szeletnyi Galanga gyökér
* 1 szál Citromcirok (a fehér vastag szár része)
* 400 ml konzerv kókusztej (Tesco-ban aránylag olcsón kapható)
* 1 közepes fej kelkáposzta kb. fele (vagy rizstészta)
* 650 g közepes kockára vágott csirkemell
 * 4-5 db Shiitake gomba (jó a szárított is, amit főzés előtt kb. 1 órával vízbe kell áztatni)
* egy csokor koriander vagy petrezselyem zöldje
* friss chilli paprika


a fűszeres szószhoz:
* 1 egész Lime leve
* 3-4 evőkanál halszósz
* 1 teáskanál fokhagymás szójás édes chili szósz
* 4 evőkanál szójaszósz





Elkészítése:

A vizet egy közepes lábosban a galangával, a citromcirokkal és a Kaffir Lime levéllel együtt felforralom. Kb. 5 percet forralom, majd a galangát és a citrom cirok darabokat eltávolítom. Ezután beleteszem a csíkokra vágott kelkáposztát, és a shiitake gombát, majd hozzáöntöm a csirkehúslét. Ezzel 4-5 percig kisebb lángon tovább forralom. Addig amíg rotyog, a filézett bőrözött csirkemellet közepes kockákra vágom és meglocsolom egy kis szójaszósszal. Ezután egy kis tálban elkészítem a fűszerszószt:
A lime levét kifacsarom, beleteszem a csípős édes chiliszószt ízlés szerint, a halszószt, és a szójaszószt. Ezeket jól összekeverem.

FONTOS! A következő lépések között max. 2-3 percig főzzük a levest.

A rotyogó kelkáposztás lébe beleteszem a csirkemell darabokat és teljesen kis lángra veszem. Ezt max. 3 percig (de lehet kevesebb is) főzöm, amíg kifehéredik, (vigyázat, ha túl sokáig főzzük, teljesen kiszárad), majd beleteszem a kókusz tejet (nem muszáj mind a 400 ml-t, lehet kevesebbet is ízlés szerint) és kb. 1 perc múlva hozzáöntöm az elkészült fűszerszószt. Ezután sem szabad sokáig főzni +max. 2-3 perc, mert a kókusz tej is összeugorhat.

Amikor elkészült, a tálba merem, és korianderrel (petrezselyemmel)  és/vagy friss chili paprikával díszítem.





 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése