2011. december 10., szombat

OLASZ TÉSZTA - Lasagne reteklevéllel


Történet:
Amikor a zöldségesnél bevásároltam a minap, megláttam azokat a csodálatos nagy fehér retkeket, úgy döntöttem "KELL NEKEM" a reggelihez. Amikor a zöldséges a zacsiba pakolta a cuccaimat, automatikus mozdulattal elkezdte lecsavarni a szép nagy retekleveleket, mire én felkiáltottam: NEEEEEEEE!!!
Félig mosolyogva közölte, hogy ezt mindig le szokta szedni, hogy ne foglaljon helyet a zacsiban. Enyhe mosollyal az arcomon megkértem, hogy ne tegye, mert én ezt fel tudom használni....
Annál is inkább, mert köztudottan a reteklevél telis-tele van ásványi anyagokkal, K-vitamint tartalmaz, és erős antioxidáns hatású. Nyersen fogyasztva még egészségesebb.

Hozzávalók 4 személyre:

Fél zacskónyi lasagne vagy csusza tészta

500 ml tej

100g vaj

3-4 evőkanál fehér tönkölyliszt

25 dkg sajt (füstölt sajtból igazán finom)

2 db közepes nagyságú paradicsom

2 gerezd fokhagyma

só, bors, szerecsendió

(esetleg egy kevés friss bazsalikom)

Ezt most bazsalikom nélkül készítettem.

Elkészítése:

A retekleveleket leszárazom, és folyó víz alatt megtisztítom, majd felaprítom. Egy lábasba 3-4 csepp olíva olajat cseppentek, és beleteszem az aprított retekleveleket. Addig párolom, amíg teljesen puha nem lesz. Ha nagyon letapadna a lábosban, vízzel felöntögetem. Amíg puhul, előveszek egy másik lábast,  amelyben elkészítem a besamellt. Ehhez megolvasztom a vajat, belehintem a 4 evőkanál lisztet és sárgára pirítom, majd lassan felöntöm a tejjel, addig amíg nem lesz krémes állagú, de nem túl sűrű. Ezután ízesítem sóval, borssal, szerecsendióval, a sajt egy harmadát belereszelem, és belenyomom a fokhagymát. Ezután a már megpuhult reteklevelekre öntöm, egyet még keverek rajta, és félretolom.
Egy hőálló tálba rétegezem a hozzávalókat:
A tál aljára cseppentek még egy kis olíva olajat, majd rákanalazok egy pici merőkanál besamellt. Erre helyezem a tésztalapokat úgy, hogy ne érjenek teljesen össze, mert a sütőben még dagadni fognak. A tetejére halmozok 3-4 karika paradicsomot, 3-4 vékony szelet sajtot, majd ismét egy besamell réteg következik. Erre jöhet megint egy tészta réteg, majd besamell, paradicsom és sajt. A lényeg, hogy legfelülre besamell réteg kerüljön, amelybe díszítésként tehetünk pár karika paradicsomot és reszelhetünk rá a megmaradt sajtból, vagy szórhatunk rá parmezánt.
180 fokos előmelegített sütőben 30-35 precig lefedve sütjük, majd a fedőt eltávolítva még 10-15 percre visszatoljuk, hogy megsüljön egy picit a teteje.












JÓ ÉTVÁGYAT!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése